Våra produkter Vårt ansvar Familjen Snellman Recept På gång Kontakta oss Produktkatalog
Familjen Snellman nya förpackningar

Familjen Snellman stärker sin position i Sverige

Vill ge konsumenten möjlighet till en bättre och mer hållbar matvardag.

Familjeföretaget Snellman har de senaste åren utökat sin verksamhet i Sverige och idag är Familjen Snellman verksamt med inte mindre än fem olika varumärken. Under året har efterfrågan på köttprodukter och färdigmat ökat markant.

– Våra försäljningsvolymer har ökat med tiotals procent under detta år, närmare femtio procent på vissa produkter, säger Roland Snellman, som är vd för familjeföretaget Snellmans köttförädling i Jakobstad i Österbotten.

För familjeföretaget Snellman är detta positiva nyheter. Den lilla korvfabriken som bröderna Snellman grundade i Jakobstad år 1951 har under åren vuxit till en betydande livsmedelskoncern.

Roland Snellman, VD Snellmans Köttförädling
Roland Snellman är VD för Snellmans Köttförädling i Finland.

Ny kostym i Sverige

Familjeföretaget vill nu växa ytterligare, inte minst i Sverige, där Snellman har verksamhet under namnet Snellman Sverige AB.

Därför lanseras Familjen Snellmans högkvalitativa kött- och charkprodukter med ett nytt utseende. Enligt Snellman, som firar 70 år nästa år, är den nya designen en hyllning till ”Modern tradition”. 

– När vi nu gör en storsatsning på den svenska marknaden har vi valt att se över vårt utseende och vår förpackningsdesign. Vi tillverkar våra produkter med principen ”Mer smak – mindre tillsatser” och därför vi vill göra förpackningarna ännu mer relevanta för konsumenterna, säger Roland Snellman.

”Vi vill ge konsumenten möjlighet till en bättre och mer hållbar matvardag”

Utöver de nya förpackningarna syns den nya designen även på hemsidan familjensnellman.se och i sociala medier.

Fokus är också att tydligare visa på företagets fokus på kvalitet och ansvar, bland annat jobbar man ständigt med att minska svinnet i alla led.

– Ansvar är egentligen bara ett tomt ord, om man inte backar upp det med konkreta gärningar. Hos oss på Snellmans finns människornas, naturens och djurens välmående alltid i centrum. Vi vill ständigt göra förbättringar. Det är bland annat därför vår fabrik drivs med biogas och gårdarna har ett eget kvalitetsprogram. Vi vill ge konsumenten möjlighet till en bättre och mer hållbar matvardag, säger Roland Snellman.

Mats, Madeleine och Abbe hittar ni via våra kontaktsidor.

De nya produkterna finns ute i utvalda butiker under oktober, både på Ica och Coop. Du kan hitta oss med hjälp av vår Butikssök-funktion.

Inom färdigmat har Snellman Sverige även varumärkena Carolines Kök och Mr. Panini, medan kött- och charkprodukterna säljs under namnet Familjen Snellman. Inom djurfoder har Snellman både Fodax och MUSH.

Other posts

januari 13, 2022 I Finland föder man upp en unik Lantgris När du som konsument köper ditt griskött finns det flera aspekter att ta i beaktande.
Köttproduktion
februari 18, 2021 All in på All Natural – fem fakta om Familjen Snellmans korvar som görs helt utan tillsatsämnen Det går att göra god korv helt utan tillsatsämnen. Ge Familjen Snellmans All Natural-serie en ärlig chans, du kommer inte att ångra dig!
Korv Produktnyheter